Lapos a kerekem! Defektes?

aug 30, 2022 | Uncategorized

Legutóbbi bejegyzések

Cselezd le az időt: Az okosórák kifinomult világa

Az okosórák az elmúlt években rohamos fejlődésen mentek keresztül, és ma már sokak számára elengedhetetlen kiegészítővé váltak. Ezek a kisméretű eszközök nem csupán az időt mutatják, hanem számos más funkciót is ellátnak, amelyek megkönnyítik mindennapi életünket. Az...

Ipari címke fajták és használatuk – íme, a legfőbb típusok

Az ipari címkék elengedhetetlenek a modern gyártási és logisztikai folyamatokban. Ezek a címkék nem csupán az árucikkek azonosítására szolgálnak, hanem információk hordozásával segítik a hatékonyabb gyártást, követést és raktározást. Az ipari címkék különböző...

Korszerű plasztikai beavatkozások a szépségért és egészségért

A plasztikai sebészet az utóbbi évtizedekben hatalmas fejlődésen ment keresztül, és ma már rendkívül korszerű eljárásokat alkalmaz a páciensek szépségének és önbizalmának fokozása érdekében. Az alábbiakban megvizsgáljuk néhány kiemelkedő korszerű plasztikai műtétet,...

Sok esetben előfordulhat, hogy a lapos kerék oka nem teljesen egyértelmű. Nem árt viszont tisztában lenni vele, mert a defektet és a leengedett abroncsot másképp kell kezelni. Cikkünkben bemutatjuk mind a két esetet. Azt, hogy hogyan lehet felismerni és megbizonyosodni róla, és ezt is, hogy milyen megoldása van a különböző helyzeteknek.

Michelin gumi

Leengedett abroncs

Ezzel a jelenséggel akkor találkozhatunk, ha a gumik nincsenek megfelelően felfújva. Ilyenkor nem teljesen lapos a gumi, hanem a közepe felé be van esve kissé.
Ha nem vesszük észre időben és nem orvosoljuk a hibát, akkor a gumi külső szélein jobban kopik a felület, mivel ez érintkezik jobban a talajjal, és ez csökkenti az abroncs élettartamát.
Nagy hőt is termelhet, ami csökkenti a gumi tartósságát és még meg is hibásodhat. Ráadásul a megnövekedett ellenállás a fogyasztás növekedéséhez is vezethet.
Ezt a problémát viszonylag egyszerűen tudjuk kezelni. Csupán annyi a dolgunk, hogy a megfelelő légnyomás eléréséig fújjuk fel az abroncsot.

Defekt

A sérült abroncsot azonnal javítani kell! Defektes gumival közlekedni nem csak az autónk számára veszélyes, de a saját és mások testi épségére is. Hiszen ilyenkor nehezebben kormányozható az autónk és lassabban reagál az irányváltoztatásokra és a fékezésre is.
Ha valamilyen éles tárgyba belehajtottunk és az kilyukasztotta az abroncsot, vagy esetleg egy padka kiszakította, akkor onnan tudjuk meg a legegyszerűbben, hogy defektet kaptunk, hogy teljesen lapos a kerék, és esetleg arra az oldalra jobban húz az autó.
Vannak olyan esetek, amikor még menthető a kerék, és nem kell teljesen kicserélni. Fontos, hogy a javítást kizárólag szakember végezheti!
Ilyenkor egy megfelelő méretű foltot helyeznek a belső rétegre, és a lyukat gumival töltik ki. Az oldalfalon keletkezett lyukakat nem lehet javítani.
Ha pedig cserélni kell, akkor mindenképp ellenőrizze a pótkerék légnyomását.

Amennyiben megbízható, csúcsminőségű abroncsokat szeretne, válasszon Michelin gumikat. Legyen szó téli, vagy nyári gumiról, ezek a gumik garantáltan megállják a helyüket!